Friday 9 November 2012

YA, BENAR!! =')

rapat..menutup mata..
biar mimpi semalam lena selamanya..
teruskanlah maju..jangan menoleh lagi.

kini.
aku biarkan jari jemari,
menysun tarinya sendiri,
dia jugak bijak,
sama~
seperti sang pena bisu itu..

tiada yang terlafas..
hanya kedengaran deruan nafas..
perlahan dihembuskan dari kesesakkan.

lantas terduduk.
malu memandang dunia..
hakikat berlaku pada diri..
aku cemburu??

huh..
adakah ini semua biasa terjadi?
pada hati yang sangat menyayangi??
mungkin...

diam lagi..tak mampu berkata-kata,
walau sepah cuma,
diredupkan mata..
membiarkan air jernih itu mengalir selajunya..

pada Dia aku memohon,
diberikan segunung kekuatan...
kerana aku tidak segagah dulu..

kerana terlalu menyayangi,
aku takut.
takut kehilangannya..
mungkin selepas itu,
mata pun tak mampu aku buka lagi.
aku tak mahu dia pergi....

cemburu tandanya sayang..
aku harus gagah..
jangan mudah rebah pada cemburu itu..
kerana aku tahu,
dia amat menyintaiku,
benar bukan? =')


No comments:

Post a Comment