Saturday 17 November 2012

TUDUNG dan PEREMPUAN

assalamualaikum =)
okay laa..
skarang nie kita ckp sesuatu yg mudah dan senang =)
isunya adalah perempuan dan hijab a.k.a tudung.

slalunya perempuan kalau nk pakai tudung, ambil masa sikit nk betulkn. lg2 yg pakai tudung bawal or shawl..ada je tak kena.. *semua perempuan bertudung pernah rasa.

dan bila keluar. kadang2 kita akan merungut kn??
antara yang akan keluar dari mulut kita adalah..
"tudung nie tak menjadi la!"
"salah gosok la nie!"
"susah betul nk bentuk tudung nie!"

haa.. betul kan.hehehe
kelakar betul,
pasal tudung tak menjadi boleh sampai hilang mood satu hari.. *certain org laa

dan kadang2 kita lupa function bertudung tu adalah untuk menutup aurat..
haa..kne paham tu..

satu hari aku kuar dgn 'kawan',
keluar mcm biasa laa..
tp tudungku sekali lg buat masalah..
mula2 tak perasan, bila da amik gmba bru perasan..
ianya tidak mejadi.hurmm

then aku gtaw 'kawan' aku tu.kira mengadu laa.
then dya kata..*sesuatu yg menyedarkn

"takpe la,tak menjadi pown..asalkan tutup aurat.
dari pada tudung tu terbentuk lawa gila tp tak tutup aurat.
contohnya singkat or jarang..tak guna jugak kn.."

haa. jadi kne la taw tujuan kita bertudung tu adalah tok tutup aurat..
mcm mana pown kita punya bentuk tudung tu,
ianya akan nampak cantik di sisi Allah kalau kita betul2 menutup aurat..

apa yg aku post nie untuk tambah pengetahuan dan tegur sesama sendiri termasuklah saya yg menulis nie..hehehe
kita tak dapat lari dr buat silap,
sama ada perasan atau tidak..
jadi kne la sentiasa cuba jd lg baik.
terima kasih =)

wassalam



No comments:

Post a Comment