Wednesday 8 April 2015

SESAT #penaberani

betul ke
sunyi itu mati?
dan apabila mati
maka sukar untuk kembali?

benar ke
rindu itu perlu?
kemudian baru perasan
yang aku mahukan kamu?

selalunya jalan kanan kiri yang aku lalui,
kian tenang,
walau tanpa angin melintasi,
biarlah
aku mampu gagah jalan sendiri

namun,
makin jauh aku berjalan,
makin dekat aku dengan simpang,
arah masing-masing berbeza,
yang akan pandu aku ke jalan yang tak sama

aku berhenti
betul-betul ditengah
entah
mungkin tunggu angin tolak aku
dan beritahu mana jalan nak tuju

jika tiada angin menyinggah?
keras kejong aku disitu
lihat matahari turun naik
basah bersama hujan petir
membeku bersama salji berlalu

semakin jauh aku berjalan
semakin kabur pandangan
semakin hati tak menentu
semakin aku menemui jalan BUNTU

#penaberani

No comments:

Post a Comment