Saturday 12 October 2013

sem 3 :) #biasa

assalamualaikum.
hai.. okay.. akhirnya aku dah pun menamatkan zaman semesta 3 dgn gah dan jayanya...
alhamdulillah..
mcm2 jugak laa yg jd sepanjang sem 3 ni..
apa2 pun aku bersyukur sgt apa yg ada, apa yg jadi..

final mcm mana??
hmm.. alhamdulillah..
aku dgn yg lain2 dh usaha..
kami tawakal.. harapnya result yg keluar nnt bg senyuman..
kadang2 mcm tk mandi, mcm mayat hidup, mcm tk cukup tidur..
hahaha.. mcm2 ragam lah time final..
haihh..
sem 3 yg indah..

dan.. bila dh habis sem 3,
aku sekarang dirumah laa! :D
heee..
seronok,,
bawak balik barang mcm tknak balik machang.hahaha..
eh..
masih mahu pulang ke machang..
harapnya sem depan semuanya okay..

"belajar dan terus belajar. walau apapun yg berlaku tu nampak tak senyuman tu.. selemah mana pun kita, cubalah tersenyum. semoga kita dapat kuatkan diri dan kata, 'seribu kerutan di dahi, boleh dihilangkan dengan segaris senyuman'"






haa.. nilah serba sedikit apa yg jadi sepanjang sem 3..
suka, duka..semuanya ada..
diam- tak diam lebih setahun aku kt machang..:)
alhamdulillah.. bnyk aku belajar..

habis dip nnt, tk tahu lah bila je aku nk jejak kelantan tu..
degree seremban 3 je.
takpe, rasa lah suasana baru..

okay laaa. nk share sikit ni..
this one sebenarnya koleksi aku dan syida.. lately kami suka berbalas ayat..
nnt bila ada masa aku post full punya.. mcm conversation pun ada :)
ni salah satu karya aku :)

"merasa kehilangan adalah lumrah kehidupan,
biasa..
saat manusia bertanya, dimana silap mereka?
biasa..
saat manusia meraung, meratapi kesedihan hati.

lalu pada situasi biasa itu,
cuba lihat sebaliknya,
mungkin bahagia,
mungkin juga derita.

tak siapa tahu hendaknya hari esok,
namun sibuk memenuhi hendaknya hari ini.

biasa..
itulah manusia,

dia bertanya pada diri,
"bahagia itu bagaimana?"
dia berharap pada hati untuk peroleh bahagia itu,

lucu,
saat ingin memiliki,
namun tak tahu apa yang ada dalam hati.

biasa..
manusia iri memandang bahagia yang lain,
tanpa bersyukur apa yang ada.
itulah ragamnya,

meratapi saat jatuh,
bisa bangun kembali kemudiannya,
lalu menyesal,
membazir air mata itu sia-sia sahaja.

biasa..
itulah ragam biasa manusia.'

#biasa#penaberani (fatehataib)

so.. tu jelah untuk malam ini..
memandangkan sudah dirumah..
insyaa Allah selalulah mengupdatenya..
:)

wassalam..


No comments:

Post a Comment