Thursday 1 August 2013

ramadhan :)

assalamualaikum..
hai..lama kan aku tk update blog ni??
seriously busy.. test, kuiz,presentation..dan bnyk lg.
alhamdulillah.. sekarang ni bulan puasa..
dah masuk 10 terakhir pun..
sama2 lah kita tingkatkan amal ibadat.
semoga puasa tahun ni lg baik dr tahun sebelumnya..
insyaa Allah :)

sebenarnya aku dh kt rumah dh..alhamdulillah..
semalam aku sampai..
okay2..
ada benda nk share..

dlm bulan puasa ni dipac ada buka gerai tau..
yelah.. tambah dana tuk kelab sambil timba pengalaman..
mmg seronok..
rasa tanggungjawab sebagai peniaga..
mcm mana rasa susah dn senang..
alhamdlillah.. semua exco,MT dan seki saling kerja sama :)

then sepanjang bulan puasa ni biasalah.. berbuka ramai2..
jom..kita cerita pasal berbuka with set2 beluncas :)
alaaa.. tk jauh pun..just singgah AKIRA je..
dekat en.hehehehe.. seronok lah.. sbb masok second week puasa baru dpt berbuka sesama...
tp yg tk bestnya aneem tkde.incomplete lah beluncas.haihh..


haa.. inilah dia..mana aku?? mstilah yang menagkap gambar itu.. :)

then sempat jugak aku berbuka dgn team debat DERU..
DERU tu apa?? deru tu team debat yg gy  dungun tahun lepas.masa aku part1..
kami mcm family :)
sepatutnya ada dlm 8 org..to yg berbuka sekali cuma 4 org..
yg lain tk dpt join..sokay...
yg 4 org ni pun dh meriah. :)

haa.. ni lah kami.. finy, rosh dan aku :)


okay.. satu lg tu syamie..kami panggil dia siput :)


okay2.. lepastu berbuka KPO..
seronok jugak..
sbb bilangan org dia ramai..
tk sangka sebenarnya yg kami akan still rapat even dh habis KPO..
terharu dgn kerjasama semua org :)

okay lah.
ada 3 lg sebenarnya.. berbuka dgn ahli bazar, berbuka hep dn classmates..
tp yg tu aku cerita nnt kalau ada rezeki..
cukup sampai sini ya :)

sebelum tu.. jom.. aku share sikit .. mcm biasa lah :)

"diam dan hanya memandang,
pada hati yang tidak tahu menyayangi..

dalam diamku kadang-kadang terdengar akan keruhan nafas..
berat,
apa yang terbuku?
apa yang berlaku?
dan apa yang mengganggu?

aku kembali diam,
bertubi-tubi soalan tanpa jawapan,

sudahkan senyap,
mampu cuma menghadap akan lantai itu,
tidak mahu memandang mana-mana mata..
kaku sahaja..

jauh didalam hati,
jangan pernah ditanya lagi,
kerana aku tidak akan pernah cerita.

ianya sudah berlalu,
basi bersama waktu,

mahunya untuk pergi,
jadi aku biarkan dia pergi..
inginkan dia kembali?
aku hanya berserah pada Ilahi,

pintaku satu,
dimana pun dia berhenti,
tolong,
jangan lukai mana-mana hati,

dan siapa pun singgah nanti,
tolong,
jangan pernah bejanji tanpa ditepati.

aku cuma meminta tolong.
bermain janji bukan mudah,
saat kalahnya nanti,
salahkan hati,
salahkan jiwa.

jadi sebaiknya,
aku diam sahaja."

#penaberani



No comments:

Post a Comment