Tuesday 28 August 2012

PELBAGAI THEORY=DD

Pada suatu hari..
sedang 6 sahabat mencari rujukan ilmiah di perpustakaan..
berlaku satu tragedi..dimana telefon bimbit kepunyaan si A hilang..
suasana menjadi agak kelam kabut dan sedikit sayu apabila rakan si A iaitu si A.1
mengatakan bahawa beliau ternampak akan telefon bimbit kepunyaan si A berada diatas meja sebelum didapati hilang...persoalannya...siapa yang mengambil telefon bimbit kepunyaan si A???
rakan2 si A yang terdiri daripada si A.1,si A.2,si A.3si A.4 dan si A.5 sama2 mencari telefon bimbit tersebut..namun begitu,ianya masih belum ditemui...si A mulai sedih...lalu cuba menenangkn dirinya sendiri...

sejurus selepas kejadian yang menyayat hati itu,telefon si A.1 berbunyi dan panggilan tersebut adalah dari telefon bimbit si A..ha!!!dengan pantas si A menjawab..lalu bertanyakan lokasi telefon bimbitnya yang hilang itu...rakan2 si A memandang sekeliling..sehinggalah si A.5 terperasan seseorang memegang telefon tersebut...
rupa2nya telefon bimbit si A berada bersama staf perpustakaan..

yang menjadi persoalannnya..bagaimanakah telefon bimbit tersebut boleh berada bersama staf perpustakaan itu??sedangkan si A.1 perasan akan telefon bimbit itu diatas meja...oleh itu..pelbagai kemungkinan bermain dibenak kepala 6 sahabat itu...mereka keluar dgn pelbagai theory..

THEORY 1

mungkin si A tersalah letak telefon bimbitnya lalu si B menjumpai telefon bimbit tersebut lalu dengan begitu mulia dan baik hatinya memulangkan telefon bimbit tersebut kepada staf perpustakaaan..

THEORY 2

berkemungkinan telefon bimbit si A terjatuh ke bawah meja akibat buku yang terlalu penuh diatas meja lalu menolak telefon tersebut ke bawah..kemudian si B menjumpainya..lalu hairan....lama memandang telefon bimbit tersebut...beliau beranggapan itu adalah rezekinya..namun berasa kurang senang dengan anggapan itu..lantas memulangkannya kepada staf perpustakaa..

THEORY 3

kisah bermula dan berpunca dari si B yang tidak diketahui siapa orgnya yang telah kehilangan telefon bimbit yang sama jenis dengan si A..lalu si B juga mencari2 akan telefon bimbit tersebut..tiba2..dia terpandang akan telefon itu terletak sayu diatas meja tanpa penghuni itu...pantas mengambil telefon bimbit tersbut..baru sahaja ingin bergembira kerana disangka itu adalah kepunyaannya,si B kian hampa..kerana itu ternyata bukan miliknya tetapi milik si A.si C iaitu kawan si B memberi nasihat supaya memulangkan semula..si B akur.namun malu untuk meletakkn telefon itu ke meja..beliau kemudiannya lemah berjalan menuju ke meja staf perpustakaan lalu memberikan  telefon bimbit tersebut..

*apa yang berlaku adalah kisah benar 6 sahabat di perpustakaan..
namun begitu terdapat sedikit unsur tokok tambah kira2 0.00001 peratus.hehehe..
semoga yang membaca dapat mengambil ikhtibar dan berhati2..mungkin kejadian sama berlaku pada anda..jadi mungkin theory diatas dapat membantu=)

#moral of the story...jgn bawak masok phone dalam library=DD

No comments:

Post a Comment